Letaifler (Resimli)

Cevapla
Kullanıcı avatarı
Yönetici
Site Yöneticisi
Mesajlar: 1346
Yaş: 41
Kayıt: 31 Eki, 15:25
Yaşadığınız İl: 7 Antalya
Burcunuz: Akrep Burcu: 23 Ekim-21 Kasım
Cinsiyetiniz: Erkek
Yaptı Beğeniler: 278 time
Aldığı Beğeniler: 726 time

Letaifler (Resimli)

Okunmamış mesaj gönderen Yönetici » 22 Nis, 17:08

Günlük Vird Edebi ve Letaifler
Zikredecek kimse, temizliği her şeyin önüne alır. Zakir, elbisesini, bedeninin ve bulunduğu yeri tertemiz bulundurup, her zaman abdestli olmalıdır.

Bazı velilere göre, zikirden evvel iki rekat namaz kılmak icap eder. Eğer mürşid tarafından bu namaz tavsiye edilmiş ise, birinci rekatında Kafirun, ikinci rekatında İhlas sureleri okunur. Zikir gece yapılacaksa kılınan namazda kıratı açıktan, gündüz yapılacaksa gizli okumak suretiyle yerine getirir.

Zakir, Nakşilere göre, teverrük ederek oturur. Bu oturuş, iki diz üzerinde oturur iken sağ ayağı sol ayağın üzerine koyarak oturmaktır. Diğer tarikatlarda salik, namazda tahiyyatta nasıl oturuyor ise öylece oturur. Hanımlar ise sağ yanı üzerine ,ayaklarını sol taraftan çıkararak oturur.

Kıbleye dönük olarak oturan salik, kalbinden ve kafasından bütün meşguliyetleri atarak, mütevazi bir edayla otur.

Salik bundan sonra verilen sayı kadar istiğfar eder.

Bundan sonra zikrinin kabulü, sünnet-i seniyyeye uygun olması, son nefeste mürşidine ve kendisine iman nasip olması ve bu yaptığı hizmetlerle şeriatın, tarikatın ve sünneti seniyyenin kuvvet bulması için dua eder.

Dua bittikten sonra Fatiha-i Şerif ve diğer sure-i şerifleri okuyup Resulü Ekrem Efendimizden mürşidine kadar zincirleme gelen meşayıhın ruhlarına hediye eder.

ÖLÜM RABITASI: Sonra gözlerini yumar. Kendisini sanki teneşir tahtasının üzerine konulmuş, elbiseleri çıkarılmış, yıkanmış ve kefenlenmiş ölü olarak düşünmelidir. Bazı müritler, bedenlerinde ölü yıkayıcısının elini ve omuzlarında da kefen olduğunu gerçekten hissederler. Daha sonra kendisini tabuta konulup kabre getirilip yerleştirildiğini düşünmelidir. Kavmi ve diğer insanlar ayrıldıklarında, tek başına ıssızlıkta kalıp, bütün mal ve amellerinden, ailesinden ve dünyanın çekiciliğinden ümidi kesip, Hakk Teala’dan başka hiçbir kimsenin kendisine faydalı olamayacağını idrak etmelidir. Ve kendisini yaratıcının huzurunda son derece zelil ve miskin, kusurlu ve mahcup düşünmelidir. Bu şekilde 15 dakika oyalanmalıdır.

Daha sonra mürşidi ile içten bir bağ kurarak, Allah katında şefaatçi olması niyetiyle, mürşidinin alnı ile yüzüne bilakis iki gözü arasına baktığını hayal etmelidir. Çünkü mürşidin iki gözü arası, feyiz mahalidir. Eğer rüyet ehlinden ( kalp gözüyle manevi alemleri görenlerden ise) ise mürşidinin iki kaşı arasından kendi kalbine nur aktığını görme ile, rüyet ehlinden değil ise kalple hissederek veya feyiz mahallinden feyiz aktığına şüphesiz inanarak bakmalıdır. Rabıtanın ruh hazinesine( gönlün içine )girdiğini düşünmelidir. Bu durumda da en az 15 dakika kalınmalıdır.

Zikir esnasında ise, mürşidin mübarek yüzünün kalbinin hizasında olduğunu ve mürşidinin kendisine baktığını düşünse, zihnin toplu bulunmasına ve Mevla’yı unutturacak düşüncelerden uzak olmaya kolaylık olacaktır.

“Şeyhim beni kabul ederse, Allah katında da makbul olurum ve Hakk Teala’nın dergahından kovulmuş olsam, mürşidimin beni kabul etmesinden başka bana kurtuluş yoktur” diye kesin olarak inanmalıdır.

BAZ- GEŞT: Rabıtadan sonra baz-geşt’tir. Baz-geşt ise:

”İlahi ente maksudi ve rızaike matlubi”

“Ey Allah’ım ! Maksudum sensin, Matlubum, senin rızandır.”

Sözünü kemaliyle bütün dikkatini toplayarak, manasını düşünerek kalbiyle yahut lisanıyla üç kere söylemektir. Bu sözü söylerken doğruluğu aramalıdır. Eğer yalancılardan ise söylediğinden dolayı, mahcup ve müteessir olmalıdır.

VUKUF-İ KALBİ: Bundan sonra vukuf-i kalbi ile meşgul olmalıdır.Vukuf-i kalbi şudur ki; Salik, duygularını toplayıp, hatır ve hayalden geçirilen her türlü fikir, hayal ve histen kesilip tam bir teveccühle “Allahü Ehad” sözünden murad olan Zat-ı Mukaddes Celle Şanühü tarafından kalp ve zihninin bütünlüğü ile Allah’a yönelici olduğu halde, bütün nazarını kalbini ortasına ve derinliğine teveccüh ettirmesidir.Bu şekilde de en az 15 dakika oyalanır. Bu süre uzadıkça Allah’ın rızasına yaklaşmaya ve zikredilen esmanın feyzi ile dolup taşmaya kabiliyet hasıl olur. Vukuf-i Kalbi, Tarikat-ı aliyye’nin rükunlarından bir rükundur. Belki esastır. Hatta her ibadette, ayakta, otururken, yatarken, yüce olsun, aşağı olsun herhangi bir işle uğraşırken salik Vukuf-i Kalbi’den uzak olmamalıdır.

KALP ZİKRİ: Vukuf-i Kalbi, kalpte hakim duruma geldikten sonra, ism –i Celal (Allah) ile zikre başlar. Zikirden maksat, zikredilen ilahi isimlerin cereyanını kalpte duymaktır. Zikir esnasında zakir dilini üst damağa yapıştırır, dişler üst üste gelir. Bütün azların sükuneti temin edilir. Zikrin manasından ve kimin huzurunda, niçin bulunduğunun düşüncesinden başka, bilumum anlayış, seziş ve iradeler cesedin dışına atılır. Salik o esnada kendini bir boşluğa bırakır. Bundan sonra kalp, Allah ism-i şerifinin zikrine ve zikredilen Zat-ı Ecell-i Ala’ya (yani nuruna) daldıkça dalar.

Tesbih sağ elde, el tam kalp letaifinin üstünde(sağ memeden dört parmak aşağı) durur.

Eğer kalp,kendinden geçse bu durumda sayı aranmaz, kalp uyandırılıp zikre geri döndürülmez. O halin tarikat dersini çekecek kadar devam etmesi, dersin tamam olması için yeterlidir.

Allah lafzının zorlayarak kalbe sokulmaya çalışılması fayda vermez. 50 000 sene istemeyerek yapılan zikirle mürid, Allah’a vasıl olamaz.

Her 100 başında ve vesvese meydana geldiğinde:

”İlahi ente maksudi ve rızaike matlubi”

Sözü tekrar edilmelidir. Eğer vesvese gitmezse, mürşidin ayağını kalbine koyup rabıtayı vesile kılarak böyle düşünce ile zikre devam etmelidir. Kalbinden vesvese gidinceye kadar manasını düşünerek istiğfar edip mürşidinin yüzünün kendi kalbine dönmüş olduğunu düşünmelidir.

Eğer sıkıntı, usanç, gaflet, önceki unuttuklarının hatırlanması gibi haller meydana gelirse, soğuk su ile gusül edilmelidir. Soğuk suyla almaya güç yetiremezse sıcak suyla alır. Daha sonra içine düştüğü gafletten , Rabbi ve mürşidi hakkında edebi terk ettiğinden ve diğer hatalarından dolayı 25 kere istiğfar eder , iki rekat tövbe namazı kılar.

Kalbe gelen yersiz düşüncelerin giderilmesi için kalbiyle çoşkulu bir şekilde haykırarak

“ ya fa’al” , “Ey çok iş gören Allah”

İsminin manasını düşünerek ayn harfini uzatarak, şeddeleyerek söylemelidir.

Aynı zamanda sesli akan bir su başında durmak, rüzgar sesi dinlemek ilaçtır denilmiştir. Çünkü sular ile rüzgar aralıksız ve açık olarak “hu” ismini zikrederler.

LETAİFLER
Resim
Kalp letaifinin nuru, kalpten omuzdaki kürek kemiğine doğru uzayarak çıkar. Yahut da zikir sebebi ile kalpte titreme veya kuvvetli vuruşlar hasıl olur. Bu nurlanma veya vuruşlardan sonra RUH letaifine zikretmek telkin olunur. Zikir bu latifede olurken vukuf yine kalpte olur. Bu hal salikte bir bakışla iki tarafı görmek ve iki tarafa dikkat etmek gibidir.Ruh da hareket ve nurlanma başlayınca, be sefer SIR latifinde zikir telkin olunur. Vukuf gene kalptedir. Daha sonra bu latifede harekete geçerse HAFİ latifesi ile zikir telkin olunur. Bu latifede de hareketlenme başlarsa bu defa AHFA latifesi ile zikir telkin olunur. Daha sonra NEFİS latifesine geçilir.

Daha sonra ceset latifesi gelir. Baştan atağa kadar bütün azalar zikreder. Salik bu durumda vukuf-i kalbi yerine Vukuf-ı cesed’i tatbik eder. Vücudunda bulunan kıllar ve bütün hücreler bile kalbin hizmetine ortak olur. Bütün azalar, zikre engel durumun olmaması için dikkat kesilir. Allah’ın rızasına ve esmanın tecelliyatına, dolayısıyla mürşidin himmetine yönelir.

Esma ve sıfatı ilahiyyenin tecelli tesirleri dolayısıyla gerek seğirme, gerekse titreme veya doğrudan doğruya zikre iştirak ederek bütün ceset uyanınca, her yanı ile tek kalp haline gelir. Bu hale ZİKR_İ SULTANİ denilir. İşte zikirde maksat budur.

Cenab-ı Allah Cümlemizi aşkla, muhabbetle, zatına yakışır şekilde zikretmeyi nasip etsin bu yolda gayret ve kabiliyetimizi arttırsın İnşallah…

DUYURDUN TATTIR YA RABBİ!

kaynak:

Veliler ve tarikatlarda usul( Camiul usul)- Ahmed Ziyauddin Gümüşhanevi(k.s.)
Risale-i Halidiyye tercümesi- Muhammed Halid Ziyaüddin(k.s.)


İlmin Kaynağı Allah'tır. O'na Uzak Olan Şeytana Yakın Olur. Allah'a Yakın Olan ise Tüm İlimlere Layıkıyla Vakıf Olur.


Kullanıcı avatarı
Yönetici
Site Yöneticisi
Mesajlar: 1346
Yaş: 41
Kayıt: 31 Eki, 15:25
Yaşadığınız İl: 7 Antalya
Burcunuz: Akrep Burcu: 23 Ekim-21 Kasım
Cinsiyetiniz: Erkek
Yaptı Beğeniler: 278 time
Aldığı Beğeniler: 726 time

Re: Letaifler (Resimli)

Okunmamış mesaj gönderen Yönetici » 22 Nis, 17:17

"AHFA"->{Düşünce boyutundakileri meydana getiren Esmâ mertebesi...}
"HAFÎ"->{Sıfat tecellisi}
"SIR"->{Düşünce boyutundakiler-Esmâ tecellisi}
"RUH"->{Fuad-Esmâ mânâları yansıtıcısı}
"KALP"->{Şuur}
"NEFS"->{Bilinç}
"BEDEN"->{Madde yapı}
Muhakkikler, beden, nefs, kalp, ruh, sır, hafî, ahfâ diye bir tasnif yapmışlar…
Gene bu muhakkikîn, nefs mertebelerini de emmâre, Levvâme, Mülhime, Mutmainne, Râdiye, Mardiye ve Sâfiye diye tasnif etmiş ve sıralamış kendilerine ulaşan bilgiye ve müşahedelerine dayanarak…

"RUH"TAN{Fuad-Esmâ mânâları yansıtıcısından} "KALB"E{Şuura} YANSIMALAR
Andolsun o ardı ardına irsâl olunanlara;
Şiddetle esip de savuranlara;
Diriltip ayağa kaldıranlara;
Seçip ayıranlara;
Hatırlatıcıyı ilka edenlere (şuurda açığa çıkaran kuvveler. Mele-i Âlâ. Alûn melekler. "İlka" da, "likâ" da aynen "nefh" gibi derûndan zâhire ya da içten dışa doğru "şuurda" oluşan bir hâl, hissediştir. Ahfâ - Hafî {Sıfat tecellisi} - Sır {Esmâ tecellisi} - Ruh {Fuad-Esmâ mânâları yansıtıcısı} - Kalp {Şuur} - Nefs {Bilinç} sıralamasında, Ruh'tan kalbe yansımaları anlatır. "Halife-İnsan" bu mertebelerin tamamıdır ya da bu bütünlüğe "İnsan" adı verilmiştir; denebilir. Bundan yukarısının ise dile gelip anlatılması doğru değildir, denir. Allahu âlem! A.H.)! (Mürselât/1-5)


O,
"SIR"RI DA "AHFA"YI DA BİLİR!
Ey İNSAN!..
Biz Kurân’ı sana, mutsuz olman için inzâl etmedik.
Sadece, haşyete (Allah azametinin hissedilmesi duygusu) açık bilince (hakikati) hatırlatmadır (bu)!
Arz’ı (bedeni) ve yüce Semâları (Esmâ mertebene kadar ulaşan şuur boyutlarını-Nefs mertebelerini) yaratandan kısım kısım indirilmiştir.
Rahman, Arş’a istiva etti (El Esmâ’sıyla âlemleri yaratıp hükümran oldu).
Semâlarda (bilinçlerde), Arz’da (fiile döktüklerinde), ikisinin arasında (hayalinde ve vehminde) ve toprağın altında (bedenin derinliklerinde) ne var ise, O’nun (El Esmâ özelliklerinin açığa çıkması) içindir.
Sen düşündüğünü açığa vursan (veya gizlesen ne olur ki); (bil ki) kesinlikle O, Sırr’ı da (düşünce boyutundakileri de) Ahfa’yı da (onu meydana getiren Esmâ mertebeni de) bilir.
(Çünkü O) Allah’tır! Tanrılık yoktur sadece “HÛ”!.. Esmâ ül Hüsnâ O’nun içindir (dilediğini yaratması içindir)! (İnsan/1-8)


“İNSAN”A HAS TEFEKKÜRÎ ZİKİR

Genel mahlûkata ait zikir başkadır; “insan”a ait olan başka!.
Burada bahis konusu edilen “zikir”, bütün mahlûkatın yaptığı değil; sadece insanlara şâmil olandır... Çünkü;
“BİZ EMANETİ GÖKLERE, YERE VE DAĞLARA ARZETTİK, ONLAR BUNU YÜKLENMEKTEN KAÇINDILAR, ENDİŞEYE DÜŞTÜLER; İNSAN BUNU YÜKLENDİ.” (33-72)
Âyetinde belirtilen emânettir bu!. .
“Zikir”; insanların asıllarına yöneliş ve tekâmülleri derecesinde, gerçek anlamına uygun bir hâl alır.
Başlangıçtaki zikir dilden, hep bir kelimeyi tekrar ile olur.
Daha sonra bu, içten ve dil hareket etmeksizin olur.
Bundan sonra kalbten zikir gelir... Bunu daha da açık izah etmek istersek, “tefekküri zikir” de diyebiliriz.. Gerçek anlamdaki zikrin, ilk basamağı budur. Bundan evvelkiler, bu basamağa gelmeye yarayan yol gibidir.
Burada birkaç hadîsi şerîfi daha belirtelim.
“Bir saat tefekkür, bir yıllık ibadetten hayırlıdır.”
“Bir saat tefekkür, yetmiş yıllık ibadetten hayırlıdır.”
“Bir saat tefekkür, bin yıllık ibadetten hayırlıdır.”
Böylece kişi, tefekküre başlar... Bu mertebede, dünyadan sıyrılmıştır artık...
Bundan sonra zikir sırdandır... Kişinin, âhıretle dahi alâkası kalmaz.
Ve daha sonra da hafî zikir başlar!. Burada tefekkür, esmâ mânâlarından dahi tecrittedir!. Burada, birlik, mutlak bölünmez birlik tefekkürü ve müşahedesi başlamıştır...
Bütün bunlardan başka, ahfa vardır ki, onun hakkında ne dilin gücü yeter bir şeyler söylemeye; ne de kalemin gücü yeter bir şeyler yazmaya.... Onu, Rab bilir!. Rab’dadır!. Rab’dandır!. Rab’dır!.
Kişi, sırdaki rûhâniyetle zikre başladıktan sonra, artık Rabbın örtüsüne bürünülmüş demektir. Buradaki tefekkür, “Bir saat tefekkür, bir yıllık ibadetten hayırlıdır” hadîsinde bildirilen tefekkürdür ancak.
Daha sonraki erişilen mertebelerde de diğer hadîslerin manâları ortaya çıkar.
Artık bu ve bundan sonraki hâlleri, gerçek yönü, örtü altındakilerden gayrine gizli olmaya başlamıştır.

Kaynak: Ahmed Hulûsi
İlmin Kaynağı Allah'tır. O'na Uzak Olan Şeytana Yakın Olur. Allah'a Yakın Olan ise Tüm İlimlere Layıkıyla Vakıf Olur.

Kullanıcı avatarı
Sai
Yönetici
Yönetici
Mesajlar: 1932
Yaş: 25
Kayıt: 09 Şub, 21:42
Yaşadığınız İl: 54 Sakarya
Burcunuz: Aslan Burcu: 23 Temmuz-22 Ağustos
Cinsiyetiniz: Erkek
Yaptı Beğeniler: 64 time
Aldığı Beğeniler: 86 time

Re: Letaifler (Resimli)

Okunmamış mesaj gönderen Sai » 22 Nis, 18:52

teşekkür ederim çok şaşırtıcı bir bilgi

Batux1995
Mesajlar: 125
Yaş: 22
Kayıt: 09 Eyl, 12:42

Re: Letaifler (Resimli)

Okunmamış mesaj gönderen Batux1995 » 23 Nis, 14:18

Bence hiç şaşırtıcı değil,ama çok teşekkürler,çok beğendim.Cidden de Allahım duydurduğumu tattırsın.Cümlemize.
Pampalar ( evet size öyle dedim az önce :l ) bir süre yoktum ama artık daha açık olmaya çalışacağım.Takan yok ama olsun söyleyeyim <3

Kullanıcı avatarı
Yönetici
Site Yöneticisi
Mesajlar: 1346
Yaş: 41
Kayıt: 31 Eki, 15:25
Yaşadığınız İl: 7 Antalya
Burcunuz: Akrep Burcu: 23 Ekim-21 Kasım
Cinsiyetiniz: Erkek
Yaptı Beğeniler: 278 time
Aldığı Beğeniler: 726 time

Re: Letaifler (Resimli)

Okunmamış mesaj gönderen Yönetici » 23 Nis, 17:46

Amin inşallah. Herkesin bu lezzeti tatması dileği ile
İlmin Kaynağı Allah'tır. O'na Uzak Olan Şeytana Yakın Olur. Allah'a Yakın Olan ise Tüm İlimlere Layıkıyla Vakıf Olur.


danger5
Mesajlar: 111
Kayıt: 21 Ağu, 12:47

Re: Letaifler (Resimli)

Okunmamış mesaj gönderen danger5 » 23 Nis, 18:21

Hepsini okumadım ama letaif ve vird. Bunları kamil bir mürşid eşliğinde yapmak gerekir. Yoksa tehlikeli olabilir diye biliyorum.

Kullanıcı avatarı
Yönetici
Site Yöneticisi
Mesajlar: 1346
Yaş: 41
Kayıt: 31 Eki, 15:25
Yaşadığınız İl: 7 Antalya
Burcunuz: Akrep Burcu: 23 Ekim-21 Kasım
Cinsiyetiniz: Erkek
Yaptı Beğeniler: 278 time
Aldığı Beğeniler: 726 time

Re: Letaifler (Resimli)

Okunmamış mesaj gönderen Yönetici » 24 Nis, 03:52

Kesinlikle.
Niyet ederse kul vakti geldiğinde onlar bulurlar zaten.

Ne meditasyon, ne yoga ne de virdler tek başına yapılacak çalışmalar değildir normalde. Ruhuna ve kalbine inmek isteyen hiç kimse o yolda rahat edemez mutlaka saptırırlar. Mutlaka kamil bir rehber gerekir. Pek bilinmez ama aynı şeyler her ne kadar Budist bir uygulama olsa da İç dünyanın keşfine yönelik bir çalışma olduğu için Meditasyon da aynı özelliklere sahiptir.
İlmin Kaynağı Allah'tır. O'na Uzak Olan Şeytana Yakın Olur. Allah'a Yakın Olan ise Tüm İlimlere Layıkıyla Vakıf Olur.

Kullanıcı avatarı
Sai
Yönetici
Yönetici
Mesajlar: 1932
Yaş: 25
Kayıt: 09 Şub, 21:42
Yaşadığınız İl: 54 Sakarya
Burcunuz: Aslan Burcu: 23 Temmuz-22 Ağustos
Cinsiyetiniz: Erkek
Yaptı Beğeniler: 64 time
Aldığı Beğeniler: 86 time

Re: Letaifler (Resimli)

Okunmamış mesaj gönderen Sai » 24 Nis, 09:51

nefsin makamı dediği yer iki kaş arası sanıyorum iki kaş arasında nefis var orada

Kullanıcı avatarı
Yönetici
Site Yöneticisi
Mesajlar: 1346
Yaş: 41
Kayıt: 31 Eki, 15:25
Yaşadığınız İl: 7 Antalya
Burcunuz: Akrep Burcu: 23 Ekim-21 Kasım
Cinsiyetiniz: Erkek
Yaptı Beğeniler: 278 time
Aldığı Beğeniler: 726 time

Re: Letaifler (Resimli)

Okunmamış mesaj gönderen Yönetici » 28 May, 21:24

Evet Sai nefis iki kaç arasında bulunuyor. Fakat nefis ağır basar ve nefsin isteklerine boyun eğilirse Etki alanı aşağıya doğru kayar ve tüm bedeni kaplar. Kalp güçlenirse Nefsin etkisi azalır. Hatta Seyr-i Sülukta yol alınabilirse tamamiyle ortadan kalkar.
Bu mesaj için Yönetici adlı kullanıcıya teşekkür eden:
Sai (30 May, 23:06)
Değerlendirme: 1.85%
 
İlmin Kaynağı Allah'tır. O'na Uzak Olan Şeytana Yakın Olur. Allah'a Yakın Olan ise Tüm İlimlere Layıkıyla Vakıf Olur.

Kullanıcı avatarı
H5N
Yeni Kullanıcı
Yeni Kullanıcı
Mesajlar: 1
Yaş: 26
Kayıt: 23 Şub, 01:14
Yaşadığınız İl: 32 Isparta
Burcunuz: Yengeç Burcu: 23 Haziran-22 Temmuz
Cinsiyetiniz: Erkek

Re: Letaifler (Resimli)

Okunmamış mesaj gönderen H5N » 23 Şub, 14:09

İslamı çakra diyebiliriz Letaifler'e.Eğer hepsini açarsak prekognisyon veya durugörü bir yanını görebiliriz.


Cevapla
  • Benzer Konular
    Cevaplar
    Görüntüleme
    Son mesaj

“Tasavvufi-Dini Yol ve Yöntemler” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir